Časté dotazy

Nevíte si rady? Podívejte se na odpovědi na otázky, které řeší naši klienti nejčastěji.

Jaké právní služby poskytujete?

Specializujeme se zejména na obchodní právo ve všech jeho podobách, daňové a trestní řízení, pracovní právo, nemovitosti, řešení sporů (litigace / arbitráž), ochranu duševního vlastnictví, GDPR a compliance, proškolování korporací a další. Vše najdete přehledně na stránce služby.

Poskytujete služby po celé České republice?

Ano. Naše kancelář sídlí v Pardubicích, ale zastupujeme klienty ve všech regionech ČR – osobně, on‑line nebo prostřednictvím partnerských advokátů. Jsme hodně mobilní a zvyklí jezdit za klienty do jejich sídla či provozoven.

Zastupujete klienty i mimo Českou republiku?

Ano. Pro každý váš případ zajišťujeme kooperující zahraniční advokátní kancelář, vedeme strategii řízení, koordinujeme veškeré přeshraniční projekty v angličtině i němčině.

Jak probíhá úvodní konzultace?

Stačí nám e-mailem nebo telefonicky popsat váš problém. Následně vás zkontaktuje přiřazený právník specializující se na oblast vašeho zadání a sjedná s vámi prezenční či on-line schůzku, při níž objasní možnosti řešení, odhad nákladů a potřebné dokumenty pro další fázi.

Co si mám na první schůzku připravit?

Veškeré smlouvy, soudní podání, korespondenci nebo jiné relevantní podklady v PDF/DOCX. Pokud je podkladů větší množství, zašleme vám odkaz na sharepoint, kam podklady uložíte a nic tak nemusíte posílat e-mailem. Pokud si nejste jistí, pošlete raději více než méně – materiály utajujeme dle zákonné advokátní povinnosti mlčenlivosti.

Kdo bude mým kontaktem?

Již pro úvodní konzultaci vám přiřadíme odpovědného advokáta, který má za sebou podpůrný tým. V průběhu zakázky máte k dispozici přímé kontakty i rychlou linku pro urgentní případy.

Jak si účtujete odměnu?

Nejčastěji hodinovou sazbou účtovanou po půl hodinách; u vymezených projektů nabízíme fix-fee, success fee či tzv. paušální předplatné (externí „in-house“ právník). Vždy předem obdržíte písemnou cenovou nabídku. Konkrétní sazba záleží na náročnosti požadavku.

Jaké jsou platební podmínky?

Standardně účtujeme právní služby měsíčně zpětně, a vystavenou fakturu doručíme na vámi uvedený e-mail. U dlouhodobých projektů můžeme fakturovat i dle sjednaných milníků.

Jak často mě budete informovat o stavu věci?

Dle vašeho požadavku tak často, jak si budete přát. Na vyžádání zasíláme i reporty. Pokud jde o řízení všeho druhu, informujeme vás zpravidla před a po každém procesním úkonu.

Mohu sledovat dokumenty on-line?

Ano. Přístup k vašemu spisu v našem klientského portálu (šifrovaný cloud) dostanete na vaši žádost.

Je možné služby kdykoli ukončit?

Ano, mandátní smlouvu lze vypovědět bez udání důvodu s jednoměsíční výpovědní lhůtou.

Jsou moje informace chráněné?

Ano, na všechny pracovníky se vztahuje zákonná advokátní mlčenlivost (zákon o advokacii). Data uchováváme v souladu s ISO 27001, zajistili jsme si i robustnější cybersecurity, bezpečnost je pro nás na prvním místě.

Provádíte kontrolu střetu zájmů?

Automaticky před přijetím každého mandátu. Pokud střet zjistíme dodatečně, doporučíme vám jinou advokátní kancelář.

Nabízíte právní audit (due diligence) před akvizicí?

Ano – připravíme red-flag report do 10 pracovních dnů, poté kompletní due-diligence zprávu v rozsahu dle dohody.

Zajišťujete úschovu kupní ceny při prodeji nemovitosti?

Poskytujeme bezpečnou advokátní úschovu v souladu s požadavky České advokátní komory; vaše prostředky jsou vedeny na odděleném samostatném účtu, který je možné zpřístupnit pro sledování stavu prostředků. Úschovy provádíme u ČSOB.

Kolik stojí advokátní úschova?

Pokud připravujeme i související smluvní dokumentaci, procesní návrhy a AML dokumentaci, tak cena úschovy není účtována zvlášť, ale je zahrnuta v rámci této právní služby.

Umíte řešit rychlé on-line poradenství pro HR?

Ano, pro HR oddělení nabízíme hotline poradenství, odpověď obratem, či v rámci daného pracovního dne na běžné pracovněprávní dotazy, včetně vzorových dokumentů.

Chtěl(a) bych si založit s.r.o. – dokážete mi s tím pomoci, nebo musím k notáři?

Založení společnosti zajišťujeme „na klíč“. Připravíme zakladatelskou listinu, zajistíme notářský zápis (přes našeho smluvního notáře či vašeho), registraci živnosti, zápis do obchodního rejstříku a registraci k daním, případně jakékoliv další činnosti nezbytné pro specifikum daného podnikání jako je např. zahraniční obchod s vojenským materiálem. Vše záleží jen a jen na vašem požadavku a zadání.

Policie u mě provedla domovní prohlídku – jak mám postupovat?

Ihned se s námi spojte! Máte právo na právní pomoc již od počátku úkonu, od počátku prohlídky. Naše kancelář zajistí přítomnost právníka během prohlídky, prověří zákonnost příkazu, dohled nad odňatými věcmi a případně podá stížnost na nezákonný postup. Doporučujeme nic nepodepisovat bez naší konzultace.

Policie provedla prohlídku prostor v naší společnosti – co můžeme dělat?

Kontaktujte nás neprodleně. Zajistíme přítomnost advokáta na místě prohlídky, ochráníme citlivá obchodní data, ověříme rozsah povolení soudu a případně podáme návrh na zrušení či omezení prohlídky. Současně pomůžeme s krizovou komunikací vůči zasahujícímu policejnímu orgánu, zaměstnancům a veřejnosti.

Jak zaručujete elektronické podpisy?

Pracujeme s platformou BankID a kvalifikovaným časovým razítkem; dokument tak splňuje požadavky eIDAS na kvalifikovaný elektronický podpis.

Používáte umělou inteligenci?

Ano, ale vždy pod kontrolou právníka a za použití plnohodnotné anonymizace, na kterou jsou všichni pracovníci proškoleni. AI nástroje urychlují rešerše, finální text však zpracovává právník specializující se na danou oblast.

Jak rychle umíte podat žalobu nebo návrh na předběžné opatření?

Ve vypjatých situacích týž den, nebo do 24 hodin od dodání všech podkladů, včetně plné moci. Pokud by naše časové kapacity nestačily, budeme vás o tom informovat.

Jak vás kontaktuji v urgentních případech?

Pro urgentní případy (např. předběžná opatření, domovní prohlídky, prohlídky jiných prostor, vazební zasedání) volejte +420 465 420 480.

Nenalezli jste odpověď na svou otázku?

Ozvěte se nám, každý případ je jedinečný a zaslouží individuální přístup. Rádi se s vaší situací seznámíme a navrhneme řešení šité na míru. Srozumitelně, efektivně a s důrazem na to, co je pro vás důležité.