Informace pro spotřebitele

Společnost PATRION legal s.r.o., advokátní kancelář poskytuje právní služby v souladu se stavovskými předpisy České advokátní komory. V případech, kdy je naším klientem spotřebitel (tj. fyzická osoba nevystupující při uzavírání smlouvy s advokátní kanceláří / advokátem v rámci svého podnikání nebo povolání), mu náleží zvláštní práva na ochranu spotřebitele:

  • Právo na potvrzení o službě: Na požádání klienta vystavíme doklad o poskytnutí právní služby s uvedením data poskytnutí služby. Tento doklad slouží pro Vaši potřebu jako potvrzení o tom, kdy byla právní služba poskytnuta.
  • Reklamace právních služeb: Pokud byste nebyli spokojeni s naší právní službou, můžete uplatnit reklamaci – tedy informovat nás o vadách poskytnuté služby či jiné nespokojenosti. Vaši reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. Potvrdíme písemně přijetí reklamace, včetně jejího obsahu a Vámi požadovaného způsobu vyřízení. Stejně tak Vás písemně vyrozumíme o výsledku vyřízení reklamace. Reklamaci lze uplatnit písemně poštou, e-mailem nebo osobně v naší kanceláři.
  • Mimosoudní řešení sporu: V případě, že mezi advokátní kanceláří a klientem-spotřebitelem dojde ke sporu ohledně poskytované právní služby, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem pověřeným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů mezi advokátem a klientem je Česká advokátní komora (se sídlem Kaňkův palác, Národní 16, 110 00 Praha 1, web: www.cak.cz). Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu u ČAK může spotřebitel podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy u nás poprvé uplatnil reklamaci služby, a pouze pokud se spor nepodařilo vyřešit přímo mezi námi a klientem. Mimosoudní řešení sporu u ČAK je bezplatné; případné náklady sporu si každá strana nese sama.
  • Odměna za právní služby: Právní služby Patrion Legal jsou poskytovány za odměnu, jejíž výše je zpravidla sjednána individuálně v smlouvě o poskytování právních služeb uzavřené s klientem. Advokát je oprávněn požadovat před zahájením poskytování služeb přiměřenou zálohu na odměnu. Odměna může být dohodnuta různým způsobem – například jako hodinová sazba, paušální pevná částka za vyřízenou záležitost, podílová odměna závislá na výsledku, nebo kombinace těchto způsobů. Není-li odměna výslovně sjednána, řídí se advokátním tarifem (vyhláška č. 177/1996 Sb.). Nad rámec odměny má advokát právo požadovat úhradu hotových výdajů (např. soudní a správní poplatky, cestovní náklady, znalci apod.) a náhradu za promeškaný čas dle advokátního tarifu, nebude-li sjednáno jinak. Před uzavřením smlouvy Vám vždy vysvětlíme způsob určení odměny a odhad nákladů, abyste měli plnou cenovou informaci.

Pojištění odpovědnosti advokátní kanceláře

Advokátní kancelář je pojištěna z odpovědnosti za újmu způsobenou klientovi v souvislosti s poskytováním právních služeb pro každé jedno pojistné plnění ve výši 50.000.000 Kč.

Ukončení poskytování právních služeb

Advokátní kancelář je oprávněna smlouvu o poskytování právních služeb vypovědět, dojde-li k narušení nezbytné důvěry mezi ním a klientem nebo neposkytuje-li klient potřebnou součinnost, případně pokud klient přes poučení advokátem o tom, že jeho pokyny jsou v rozporu s právním nebo stavovským předpisem, trvá na tom, aby advokát přesto postupoval podle těchto pokynů. Advokátní kancelář je dále oprávněna smlouvu o poskytování právních služeb vypovědět, nesložil-li klient přiměřenou zálohu na odměnu za poskytnutí právních služeb, ačkoliv byl o to advokátem požádán. Klient je oprávněn smlouvu o poskytování právních služeb vypovědět kdykoliv, a to i bez udání důvodu.

Identifikační a kontaktní údaje

PATRION legal s.r.o., advokátní kancelář
vedená u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp. zn. C 53072
Sídlo: 17. listopadu 342, 530 02 Pardubice
IČ: 21701822, DIČ: CZ21701822
Tel.: +420 465 420 480
E-mail: office@patrionlegal.cz