Prohlášení o ochraně osobních údajů
1. Identifikační údaje správce
Správcem Vašich osobních údajů je PATRION legal s.r.o., advokátní kancelář, IČO: 21701822, se sídlem 17. listopadu 342, 530 02 Pardubice (dále v textu také jen jako „správce“ nebo „společnost“).
2. Informace o zpracování osobních údajů
V této Informaci o zpracování osobních údajů naleznete veškeré nezbytné informace související se zpracováním osobních údajů naší společností, stejně tak jako informace k Vašim právům, vyplývajícím ze zpracování osobních údajů.
Osobními údaji se rozumí jakékoli informace, které mohou být použity k identifikaci Vaší osoby, nebo které Vám lze jakožto fyzické osobě přiřadit. Jakékoli jiné výrazy použité v této Informaci o zpracování osobních údajů mají stejný význam jako v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
3. Kategorie osobních údajů
V rámci naší činnosti zpracováváme různé kategorie osobních údajů, zejména:
- Obecné identifikační údaje: například jméno, příjmení, titul, datum narození, rodné číslo, IČ, DIČ, Váš vztah k nám nebo našim klientům apod.
- Kontaktní údaje: například adresa bydliště či sídla, doručovací adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo, číslo bankovního účtu apod.
- Finanční údaje: například informace o platbách, číslo bankovního účtu, platební údaje, faktury atd.
- Údaje týkající se používání našich webových stránek (viz Zásady používání souborů cookies).
- Údaje, které jste poskytl/a za účelem využití našich právních služeb či za účelem navázání spolupráce.
- Osobní údaje získané od našich klientů nebo od jejich právních zástupců v rámci plnění smlouvy o poskytování právních služeb.
- Popisné údaje a podobizna: například podoba osoby zachycená na fotografiích či videozáznamech (typicky při společných akcích), popř. jiné fyzické rysy nebo popisné informace o osobě.
- Jakékoli další osobní údaje, které nám sami sdělíte či předáte, například údaje poskytnuté klientem v souvislosti s jednotlivými právními případy nebo údaje o osobách, které se těchto případů účastní.
4. Účely a právní základy zpracování
Vaše osobní údaje zpracováváme pouze pro jasně vymezené účely a na základě odpovídajících právních titulů dle čl. 6 obecného nařízení GDPR. Hlavní účely zpracování a jejich právní důvody jsou zejména následující:
- Plnění smlouvy a jednání o smluvním vztahu: Pokud jste naším klientem (případně jeho zástupcem) či dodavatelem, zpracováváme Vaše údaje především za účelem poskytování sjednaných právních služeb, provedení opatření před uzavřením smlouvy a plnění našich závazků ze smlouvy. Sem spadá také vzájemná komunikace a další úkony nezbytné pro uzavření či změnu smlouvy s Vámi.
- Plnění právních povinností: Některé Vaše osobní údaje musíme zpracovávat, protože nám to ukládají příslušné právní předpisy. Jedná se zejména o povinnosti advokáta podle zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění pozdějších předpisů, a dále povinnosti podle předpisů proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (tzv. AML předpisy), například povinnost identifikovat klienta a uchovávat záznamy o poskytnutých právních službách. Mezi právní povinnosti patří také poskytování součinnosti orgánům veřejné moci, vedení účetnictví, daňová evidence a archivace dokumentů podle zvláštních zákonů apod. Zpracování pro splnění právní povinnosti provádíme pouze v rozsahu vyžadovaném daným právním předpisem.
- Oprávněné zájmy společnosti: Vaše údaje můžeme zpracovávat též pro účely našich oprávněných zájmů. Jde například o zasílání novinek a nabídek služeb stávajícím klientům (na základě našeho existujícího vztahu, ledaže taková obchodní sdělení adresát výslovně odmítl), dále o vedení interních evidencí a statistik pro zlepšování našich služeb, ochranu a vymáhání našich právních nároků či obranu proti nárokům jiných osob, zajištění bezpečnosti našich webových stránek a prostor apod. Veškeré zpracování na základě našich oprávněných zájmů vždy pečlivě posuzujeme, abychom měli jistotu, že Vaše práva a svobody nejsou takovým zpracováním nepříznivě dotčeny. Máte také právo proti tomuto zpracování podat námitku – viz níže část Práva subjektů údajů.
- Souhlas subjektu údajů: V případech, kdy nelze uplatnit některý z výše uvedených právních základů, budeme po Vás požadovat souhlas se zpracováním osobních údajů. Na základě souhlasu zpracováváme osobní údaje typicky pro marketingové účely – např. pokud nejste naším klientem a chcete od nás dostávat novinky a nabídky, budeme Vám je zasílat pouze s Vaším výslovným souhlasem. Stejně tak případné využití Vaší podobizny či referencí k marketingovým účelům (např. zveřejnění fotografie ze společné akce na našem webu či sociálních sítích) by probíhalo jen na základě Vašeho předchozího souhlasu. Udělený souhlas máte právo kdykoli odvolat – podrobnosti opět viz část Práva subjektů údajů níže.
5. Údaje zpracovávané v rámci náboru
V případě, že se ucházíte o zaměstnání či spolupráci v naší advokátní kanceláři a zašlete nám svůj životopis (CV) nebo jiné podklady, použijeme Vaše osobní údaje výhradně pro účely výběrového řízení na danou pozici. Životopis si uchováme pouze po dobu trvání výběrového řízení a do doby obsazení dané pozice. Pokud nám zašlete životopis bez vazby na konkrétní pozici či vypsané výběrové řízení, ponecháme si jej maximálně 6 měsíců pro případ, že by se v této lhůtě objevila vhodná pracovní příležitost. Pokud byste měli zájem, abychom si Váš životopis uchovali pro možné další využití po delší dobu, prosíme, abyste nás o tom výslovně informovali ve Vašem e-mailu, průvodním dopise nebo přímo v životopisu. Veškeré informace obsažené ve Vašem životopisu považujeme za důvěrné a bez Vašeho souhlasu je neposkytujeme žádným třetím osobám. Pro účely náboru zpracováváme zejména Vaše identifikační a kontaktní údaje, údaje o Vašem vzdělání, kvalifikaci a praxi, případně další údaje, které nám sami poskytnete (např. fotografii, reference apod.). Tyto údaje zpracováváme na základě Vaší žádosti o uzavření smlouvy (budoucí pracovní smlouvy nebo dohody, resp. smlouvy o trvalé spolupráci) a případně na základě Vašeho souhlasu (např. pokud si přejete, abychom si CV ponechali déle než 6 měsíců).
6. Údaje zpracovávané v rámci obchodní spolupráce
Pokud jste naším klientem, potencionálním klientem, obchodním partnerem, dodavatelem nebo třeba zaměstnancem či zástupcem některé z těchto osob, zpracováváme Vaše osobní údaje v nezbytném rozsahu v rámci naší obchodní či profesní spolupráce. Zejména zpracováváme osobní údaje našich klientů a jejich kontaktních osob proto, abychom mohli řádně poskytovat sjednané právní služby, zastupovat klienty a hájit jejich práva a nároky – takové zpracování je založeno na plnění smlouvy o poskytnutí právních služeb s daným klientem nebo na provedení opatření před uzavřením takové smlouvy. Dále v této souvislosti zpracováváme údaje osob, s nimiž náš klient přichází do styku (např. protistrany sporu, smluvní strany, svědci, znalci apod.), pokud je to nutné k ochraně práv a zájmů našeho klienta – takové zpracování je odůvodněno oprávněným zájmem našeho klienta na uplatnění jeho právního nároku či obraně v právní věci.
Kromě plnění smlouvy zpracováváme osobní údaje také z důvodu plnění našich zákonných povinností či požadavků na výkon advokacie. Jako advokátní kancelář máme řadu právních povinností (např. identifikace klienta dle AML předpisů, vedení spisové dokumentace a evidence poskytnutých úkonů, ohlašovací povinnosti vůči orgánům veřejné moci apod.), jejichž splnění si bez zpracování určitých osobních údajů nelze představit. Tyto údaje tedy zpracováváme proto, že nám to ukládá zákon, a takové zpracování probíhá v rozsahu a způsobem, který právní předpis vyžaduje.
Vedle toho zpracováváme Vaše údaje v rámci obchodní spolupráce i pro účely nezbytných oprávněných zájmů souvisejících s fungováním naší společnosti. Jedná se zejména o běžné podnikové a administrativní činnosti, bez nichž by naše kancelář nemohla své služby poskytovat. Abychom byli schopni řádně poskytovat naše služby, musíme například vést různé interní evidence o klientech, obchodních partnerech a jejich právních případech, organizovat schůzky a jednání s klienty a partnery, komunikovat s jinými soukromými subjekty i orgány veřejné moci, vést účetnictví a vyúčtování za naše služby, spravovat dokumentaci k jednotlivým kauzám, zajišťovat ochranu našich práv a uplatňování případných právních nároků, a plnit další úkoly běžné pro jakoukoli společnost. V rámci jednání o uzavření smlouvy (např. pokud nás kontaktujete přes webový formulář s poptávkou služeb) zpracováváme také údaje, které nám sdělíte prostřednictvím tohoto formuláře či v e-mailové komunikaci.
Pro výše uvedené účely obchodní spolupráce zpracováváme zejména Vaše identifikační a kontaktní údaje, případně Vaši podobiznu (pokud je součástí dokumentů či probíhají on-line jednání) a jakékoli další údaje, které nám Vy nebo náš klient v dané záležitosti sdělíte. Rozsah zpracování je vždy omezen na údaje nezbytné pro naplnění daného účelu (vyřízení konkrétního případu, uzavření smlouvy, provedení požadovaného úkonu apod.). Zpracování údajů v rámci obchodní spolupráce je založeno buď na plnění smlouvy (typicky s naším klientem či dodavatelem), na plnění právní povinnosti (viz výše), anebo na našem oprávněném zájmu (vnitřní administrativní účely, komunikace, ochrana našich práv apod.), případně na oprávněném zájmu našeho klienta (při zpracování údajů třetích osob v rámci poskytování právních služeb klientovi).
7. Údaje získávané prostřednictvím webu (cookies a analytika)
Při návštěvě našich webových stránek (www.patrionlegal.cz) dochází – tak jako u většiny jiných webových stránek – ke sběru určitých technických a logovacích údajů o návštěvě. Naše servery automaticky zaznamenávají tzv. log data neboli protokolové záznamy o přístupu k webu. Tyto záznamy mohou obsahovat například IP adresu Vašeho zařízení, adresu navštívené stránky na našem webu, typ a nastavení prohlížeče, datum a čas návštěvy, informace o Vašem operačním systému, případně také soubory cookie, které byly ve Vašem prohlížeči uloženy. Tyto údaje jsou ukládány automatizovaně a pomáhají nám analyzovat návštěvnost a uživatelské chování na našem webu, odhalovat případné problémy (např. výpadky stránek) a chránit naše webové stránky a systémy před neoprávněnými zásahy.
Cookies: V závislosti na tom, jak přistupujete k našemu webu, můžeme používat tzv. soubory cookie – jedná se o malé textové soubory, které se ukládají ve Vašem zařízení a Váš prohlížeč je odesílá našemu serveru při každé Vaší další návštěvě. Cookies slouží k rozlišení jednotlivých uživatelů a nastavení. Používáme jak relační cookies (session cookies), které jsou dočasné a zpracovávají se pouze po dobu otevření Vašeho prohlížeče, tak i trvalé cookies, které zůstávají uloženy ve Vašem zařízení i po zavření prohlížeče (do doby jejich expirace nebo do vymazání Vámi/prohlížečem). Cookies používáme například k tomu, abychom si zapamatovali Vaši e-mailovou adresu nebo jiná uživatelská nastavení, abyste je nemuseli zadávat při každé další návštěvě našeho webu.
Vedle cookies mohou naše stránky a služby třetích stran využívat i další obdobné technologie pro sběr a uchovávání informací. Naše společnost (případně naši obchodní partneři) může používat různé technologie k identifikaci Vašeho prohlížeče nebo zařízení, které umožní získávat a ukládat údaje při návštěvě našeho webu nebo při využívání služeb poskytovaných jinými subjekty. Může se jednat např. o komponenty společnosti Google nebo dalších poskytovatelů, které jsou integrovány na našem či jiném webu. Pro analýzu návštěvnosti a zlepšování našich online služeb využíváme nástroje třetích stran, jako je například Google Analytics, případně i další služby. Tyto nástroje nám pomáhají pochopit, jak uživatelé náš web používají, abychom jej mohli optimalizovat. Data získávaná prostřednictvím Google Analytics jsou přitom anonymizována a nepředstavují osobní údaje, neboť na jejich základě nelze identifikovat konkrétní fyzickou osobu. Naše společnost může v budoucnu využívat i další obdobné analytické nebo marketingové služby třetích stran; o tom bychom Vás informovali prostřednictvím aktualizace této politiky nebo zvláštního oznámení (např. lišty s informacemi o cookies).
Informace o zařízení: Vedle výše uvedených údajů můžeme také získávat informace o zařízení, které pro přístup na náš web používáte, a to včetně typu Vašeho zařízení, jeho operačního systému, nastavení zařízení, jazykového nastavení nebo jedinečných identifikátorů zařízení. Konkrétní rozsah těchto informací závisí na tom, jaký typ zařízení používáte a jak jej máte nastavené (například zda jde o počítač s Windows či Mac, nebo o mobilní telefon s Androidem či iPhone apod.).
Nastavení cookies: Používání cookies je zcela dobrovolné a jejich ukládání můžete omezit či zcela zakázat prostřednictvím nastavení Vašeho internetového prohlížeče. V nastavení prohlížeče (sekce soukromí nebo zabezpečení) lze také již uložené cookies vymazat. Bližší informace o možnostech nastavení cookies najdete na webových stránkách jednotlivých prohlížečů. Pokud používání cookies v prohlížeči zablokujete, je možné, že některé části našeho webu se nebudou zobrazovat či fungovat správně (např. přetrvávající uživatelská nastavení se neuloží).
Věškeré kontatkní formuláře chrání reCAPTCHA a vztahuje se na ně Ochrana soukromí a Smluvní podmínky Google.
8. Práva subjektů údajů
Jako subjekt údajů máte veškerá práva garantovaná Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) a příslušnými národními předpisy. Níže uvádíme přehled Vašich základních práv v souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů naší společností:
- Právo na přístup k osobním údajům: Máte právo získat od naší společnosti potvrzení, zda zpracováváme Vaše osobní údaje, a pokud tomu tak je, pak právo získat přístup k těmto osobním údajům. Na požádání Vám poskytneme kopii zpracovávaných údajů a další doplňující informace (např. účely zpracování, kategorie dotčených údajů apod.), pokud nejsou obsaženy již v této Informaci.
- Právo na opravu: Máte právo požadovat, abychom opravili nepřesné či neaktuální osobní údaje, které se Vás týkají. S ohledem na povahu našich služeb je pro nás velmi důležité mít aktuální a přesné údaje – prosíme proto, abyste nás informovali, pokud u Vás dojde k jakékoli změně osobních údajů, které zpracováváme.
- Právo na výmaz: Za splnění podmínek stanovených v GDPR máte právo žádat, abychom Vaše osobní údaje vymazali (“právo být zapomenut”). Pokud například údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny, nebo odpadl právní důvod jejich zpracování, vyhovíme Vaší žádosti o výmaz. Upozorňujeme, že nemůžeme vymazat údaje, které musíme zpracovávat ze zákona nebo které jsou nezbytné pro ochranu našich oprávněných zájmů (např. obrana našich právních nároků).
- Právo na omezení zpracování: V případech stanovených v čl. 18 GDPR máte právo požadovat, abychom omezili zpracování Vašich osobních údajů (tj. aby údaje byly pouze uloženy a neprováděny jiné operace). Toto právo lze uplatnit například tehdy, pokud popíráte přesnost údajů, nebo pokud se domníváte, že zpracování je protiprávní a žádáte místo výmazu omezení použití údajů.
- Právo vznést námitku: Pokud zpracováváme Vaše osobní údaje na základě našich oprávněných zájmů, máte právo kdykoli vznést námitku proti takovému zpracování. V takovém případě znovu posoudíme, zda náš oprávněný zájem na zpracování nepřevažuje nad Vašimi právy a svobodami. Pokud ne, Vaše údaje dále pro tyto účely zpracovávat nebudeme. V případě vznesení námitky Vám poskytneme informace o vyřízení Vaší žádosti.
- Právo odvolat souhlas: Pokud zpracováváme některé Vaše osobní údaje na základě Vašeho souhlasu, máte právo kdykoli udělený souhlas odvolat. Odvolání souhlasu nemá zpětný dopad – nemá vliv na zákonnost předchozího zpracování prováděného do doby odvolání souhlasu. Po odvolání souhlasu již však nebudeme dotčené údaje (v příslušném rozsahu) dále zpracovávat.
Uplatnění práv: Veškerá svá práva můžete u naší společnosti uplatnit prostřednictvím písemné žádosti – zašlete nám ji e-mailem na adresu office@patrionlegal.cz nebo poštou na naši kontaktní adresu. Z důvodu ochrany Vašich údajů Vás můžeme v některých případech požádat o doplnění informací či prokázání totožnosti, abychom zabránili neoprávněnému přístupu k údajům. Vaše žádosti a dotazy vyřídíme co nejdříve, nejpozději však do lhůty stanovené právními předpisy (obecně do 1 měsíce od obdržení žádosti, ve složitých případech může být lhůta prodloužena). O vyřízení Vaší žádosti Vás budeme informovat.
Stížnost u dozorového úřadu: Pokud byste nebyli spokojeni se způsobem, jakým Vaše údaje zpracováváme nebo vyřizujeme Vaše žádosti, máte právo podat stížnost u dozorového orgánu. Než však přistoupíte k podání stížnosti, budeme rádi, pokud nám dáte šanci situaci nejprve vyřešit – kontaktujte prosím nejdříve naši společnost (případně pověřenou osobu) na výše uvedených kontaktech a sdělte nám své výhrady. I přesto máte právo se obrátit přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů (příslušný dozorový úřad pro ochranu osobních údajů v ČR) a podat k němu stížnost.
Upozornění: S ohledem na zákonnou povinnost mlčenlivosti advokáta a zejména s ohledem na specifický charakter našich činností (poskytování právních služeb) může být výkon některých práv subjektů údajů omezen – například nemůžeme poskytnout přístup k informacím, na které se vztahuje advokátní tajemství, nebo vymazat dokumenty, které jsme povinni uchovat podle právních předpisů. Vždy však každou Vaši žádost pečlivě posoudíme a budeme se snažit vyjít Vám maximálně vstříc v mezích zákona.
9. Zpracovatelé a příjemci osobních údajů
V rámci naší činnosti využíváme služeb několika ověřených externích poskytovatelů (zpracovatelů) a také může nastat potřeba Vaše údaje sdílet s dalšími subjekty (příjemci) – vždy však pouze za splnění podmínek stanovených právními předpisy.
Osobní údaje můžeme zpřístupnit třetím stranám jen v odůvodněných případech, zejména pokud:
- Dáte k tomu souhlas. Vaše údaje poskytneme konkrétnímu třetímu subjektu, pouze pokud nám k tomu udělíte svobodný a informovaný souhlas (např. pokud byste chtěli, abychom zveřejnili Vaši referenci na našem webu, nebo poskytli Vaše kontaktní údaje spolupracující advokátní kanceláři v cizině apod.).
- To vyžaduje zákon nebo naše profesní povinnosti. Může jít například o plnění povinností podle předpisů proti praní špinavých peněz (AML), o povinnost poskytnout součinnost orgánům činným v trestním řízení nebo jiným státním orgánům, případně o splnění povinnosti stanovené rozhodnutím soudu či jiného úřadu.
- Je to nezbytné pro účely soudního, správního či jiného řízení nebo pro ochranu a obhájení našich práv. Pokud by to bylo nutné, můžeme Vaše údaje použít či předat třetí straně kvůli uplatnění našeho nároku nebo obrany v rámci probíhajícího právního sporu, arbitráže, správního řízení apod.
- Došlo by k organizačním změnám naší společnosti. Pokud by naše advokátní kancelář procházela zásadními změnami (např. fúzí, rozdělením, prodejem podniku či jeho části), může nastat potřeba převést Vaše osobní údaje na nový subjekt, který bude pokračovat v poskytování služeb. V takovém případě bychom samozřejmě zajistili, že nový správce bude vázán stejnými povinnostmi ochrany Vašich údajů.
- Je nutné sdělit Vaše údaje dalším osobám zapojeným do poskytování našich služeb. Typicky může jít o naše klienty, pokud jste například protistranou sporu či obchodního případu a je potřeba předat určité informace klientovi; dále Vašeho zaměstnavatele (pokud vystupujete jako kontaktní osoba či zástupce našeho klienta – v rozsahu potřebném k řešení dané věci), Vaše či naše odborné poradce (např. daňové poradce, účetní) nebo naše smluvní partnery (například spoluorganizátory odborných seminářů či školení, na kterých se společně podílíme).
- Zpracováváme anonymizované statistické informace o návštěvnosti našeho webu a dalších souvisejících údajích a můžeme tyto anonymní statistiky poskytovat důvěryhodným třetím stranám, mezi které patří zejména poskytovatelé analytických nástrojů (např. Google) nebo případně poskytovatelé prohlížečů či reklamních sítí. Tyto informace však neobsahují žádné osobní údaje umožňující identifikaci konkrétních osob.
Zpracování osobních údajů prostřednictvím externích dodavatelů: V určitých případech využíváme ke zpracování Vašich osobních údajů služby specializovaných externích firem – zpracovatelů. S každým takovým zpracovatelem máme uzavřenu smlouvu o zpracování osobních údajů, aby bylo zajištěno, že i tito dodavatelé dodržují při nakládání s Vašimi údaji veškeré zákonné standardy ochrany. Mezi hlavní kategorie námi využívaných zpracovatelů patří zejména:
- Odborní poradci a auditoři: externí právní spolupracovníci, daňoví poradci, auditoři a případně další odborní konzultanti, které využíváme pro poskytování komplexních služeb nebo splnění zákonných povinností.
- Poskytovatelé doplňkových služeb: subjekty, u nichž si objednáváme podpůrné služby, jako je zpracování textů, překlady, kopírování a revize dokumentů, notářské úkony, správa spisové dokumentace, bezpečná archivace apod.
- Poskytovatelé IT služeb: dodavatelé informačních technologií, kteří pro nás zajišťují správu softwaru, hardwaru, datových úložišť, webhostingu, e-mailových služeb, bezpečnostních řešení a dalších technických prostředků.
- Organizátoři akcí a seminářů: v případě, že pořádáme (nebo se účastníme) odborných akcí, konferencí či seminářů, můžeme sdílet nezbytné kontaktní údaje s dalšími spolupořadateli nebo lektory (např. pro organizační zajištění akce). Takové sdílení ale provádíme jen s Vaším souhlasem nebo na základě jiného právního důvodu (např. přihlášení se na námi pořádanou akci).
Všechny výše uvedené subjekty zpracovávají osobní údaje na základě našich pokynů a nesmí je využít k žádným vlastním účelům. Průběžně také kontrolujeme, že tito zpracovatelé dodržují smluvní podmínky a poskytují Vašim údajům náležitou ochranu.
Orgány veřejné moci: Vaše osobní údaje mohou být poskytnuty také státním orgánům, soudům či orgánům činným v trestním řízení, avšak pouze z důvodů uvedených v této politice (viz výše právní povinnosti či ochrana našich/klientových práv) a pouze tehdy, je-li poskytnutí údajů v souladu s naší zákonnou povinností mlčenlivosti. Není-li to zakázáno platnými právními předpisy, vyvineme veškeré přiměřené úsilí, abychom Vás o každém takovém poskytnutí Vašich osobních údajů předem informovali.
10. Doba uchovávání osobních údajů
Vaše osobní údaje uchováváme pouze po dobu nezbytně nutnou pro naplnění výše uvedených účelů, případně po dobu vyžadovanou příslušnými právními předpisy. Každá kategorie dokumentů a údajů může mít odlišnou retenční lhůtu podle povahy informace a účelu zpracování. Například účetní a daňové doklady uchováváme po dobu stanovenou zákony o účetnictví a DPH, klientské spisy jsme povinni uchovávat po dobu nejméně 5 let od ukončení věci (tzv. spisová povinnost advokáta) a např. údaje zpracovávané na základě Vámi uděleného souhlasu uchováváme jen do doby, než svůj souhlas odvoláte (nebo než pomine účel, pro který byl souhlas dán). S ohledem na rozsáhlost různých typů zpracování údajů není reálně možné v jednom dokumentu vypsat konkrétní lhůty uchování pro všechny možné situace. Vnitřně máme zavedeny podrobná pravidla pro archivaci a skartaci dokumentů, která zajišťují, že osobní údaje nejsou uchovávány déle, než je oprávněně nutné. Máte-li dotaz ohledně konkrétní lhůty uchování určitého typu dokumentu, neváhejte se na nás obrátit a upřesnit nám, o který dokument jde – požadovanou informaci Vám poskytneme.
11. Kontakt na pověřenou osobu / pověřence pro ochranu osobních údajů
Naše společnost v současné době nemá jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů (dle GDPR nám povinnost jmenovat pověřence nevzniká). Veškeré dotazy, žádosti či uplatnění práv týkající se Vašich osobních údajů však můžete směřovat přímo na vedení naší advokátní kanceláře. Kontaktujte nás prosím e-mailem na adresu dana.libochowitzova@patrionlegal.cz nebo písemně na sídlo naší společnosti (PATRION legal s.r.o., advokátní kancelář, 17. listopadu 342, 530 02 Pardubice).
Nezasílejte nám, prosím, žádné Vaše osobní údaje, pokud si nepřejete, aby byly použity způsobem popsaným v tomto Prohlášení o zpracování osobních údajů.
Aktualizace: říjen 2025